четвер, 1 жовтня 2015 р.

Моя дитина каже, що ненавидить Дніпропетровськ



Півроку тому наша сім’я переїхала з Києва до Дніпропетровська. Власне житло за вісім років у столиці ми так і не придбали. Дружина хотіла почати власну справу, бо набридло працювати на когось навіть у топ-менеджменті. Але цей пост не про це.

Ми поверталися у місто, де народилися я і моя донька, де живуть більшість наших друзів, і найголовніше, де в нас є власний дім із 6 сотками для садово-городньої творчості. Я можу писати будь-де, дружина вести свій невеличкий інтернет-бізнес також. Тільки для моєї доньки в Києві залишився весь її світ, адже переїхали ми туди, коли їй було п’ять, а зараз їй тринадцять.

Адаптація на новому-старому місці була нелегкою навіть для мене – корінного дніпропетровця. Перше, що помічаєш у місті – це тотальний бруд і відсутність урн. Щоб викинути сміття треба мати неабияке терпіння. Я не можу похвалитися тим, що кожен день виходжу з дому, але я ще жодного разу за півроку не бачив у Дніпропетровську двірника, що працює.

Неприємно дивує відношення городян до правил дорожнього руху. Після Києва розумієш, що в Дніпрі на дорогах відбувається справжнє пекло. По-перше, тут немає звичаю серед водіїв пропускати пішоходів навіть на вузеньких вуличках. Навіть якщо ти показуєш намір перейти дорогу, ніхто і не подумає гальмувати. Така екзистенціальна гра під назвою «Хто важкіше, той і правий». По-друге, для пішоходів світлофор – це не аргумент. Дорогу переходять у будь-яких місцях, не зважаючи ані на швидкість автомобільного потоку, ані на ширину проїжджої частини. По-третє, громадський транспорт. Нормально працюють лише трамваї, коли не ламаються. Тролейбуси можуть ходити тільки вранці і увечері по дві години у час-пік. Субота й неділя для деяких маршрутів вихідний. А автобусів у Дніпропетровську як громадського транспорту не існує взагалі. Їх місце зайняли маршрутки. Водії цих транспортних засобів про зупинки, мабуть нічого не чули, бо зупиняються вони там, де завгодно. Я сам неодноразово був свідком, коли маршрутка підбирала пасажирів посеред перехрестя чи у третьому ряду, зупиняючи увесь рух на дорозі. Найгірше, я розумію, що так було завжди. І я не знаю, що треба зробити, аби щось змінилося. Адже повага – це не лише девіз УЄФА, але й об’єктивна необхідність суспільного існування, яка виховується з дитинства.

Якість дорожнього покриття у Дніпропетровську дуже низька навіть на тротуарах. На другорядних вулицях, аби не вбитися, коли стемніє, часто доводиться йти по проїжджій частині дороги. А подорож на будь-якому транспортному засобі завжди супроводжується тряскою.

Після переїзду ми здивувалися неприємним цінам на продукти харчування. Адже тут дешевше коштують тільки овочі, що вирощуються неподалік. Все інше – крупи, олія, м'ясо, курячі яйця, молоко – коштує дорожче, інколи навіть значно дорожче. У Дніпропетровську відсутня мережа гіпермаркетів Ашан, немає Екомаркетів, а нішу бюджетних магазинів займає АТБ. Проте АТБ пропонує доволі скудний вибір і дуже спірну якість. Нашій сім’ї з переїздом довелося відмовитися від багатьох звичних страв, адже ми або не були в змозі знайти потрібні продукти, або магазини ставили на них неадекватну ціну.

Позавчора 29 вересня з моєю дитиною сталося лихо. О третій годині дня вона поверталася зі школи, вийшла з трамваю, і за два квартали до дому її зупинив якийсь покидьок. Силою він затягнув доньку в балку і відібрав в неї телефон. Слава Богу, що не вбив. Я розумію, що таке могло статися будь-де. Від такого нещастя ніхто не може бути застрахований. Але те, що трапилося далі, я зрозуміти не в змозі. Налякана тринадцятирічна дівчинка звертається за допомогою до найближчих хат і натрапляє на агресивну байдужість. На неї кричать, її ображають, звинувачують, що буцімто вона сама винна, що ходить по балкам з телефоном. Дитина не знає міста, просить допомогти вивести її з балки, бо була настільки налякана, що не запам’ятала дороги. А перед її носом зачиняють двері, звинувачуючи у всіх смертних гріхах. Жоден не викликав міліцію, не дозволив подзвонити батькам, навіть не сказав, де вона знаходиться!

Дніпропетровці! Сусіди! Що з вами трапилося?! Чи можливо ні у кого з вас немає дітей? Чи ви зачерствіли настільки, що вважаєте цю ситуацію нормальною?! Невже ви не розумієте, що ваша байдужість постійно обертається проти вас самих?!

Я дуже люблю Дніпропетровськ. Мені подобаються його тихі чечілівські вулички з непримітними двоповерховими робітничими будиночками, я люблю його парки та набережну, поєднання неокласицизму і ампіру у архітектурі центра. Я навіть не маю нічого проти недолугого несмаку Мінори і багатьох нових будівель. Але я не знаю злішого народу в Україні ніж дніпропетровці. Моя дитина після переїзду навіть зазначила, що такому красивому місту не вистачає тільки одного – киян. Ви не зустрінете тут посмішок і невимушених розмов сусідів у ліфтах. Тут взагалі відсутнє почуття легкості буття. Мені навіть здається, що дніпропетровці починають походити на москвичів. Дуже часто особливо у час-пік у громадському транспорті відчуваєш, що тотальна ненависть городян один до одного ось-ось матеріалізується. Тут краще ходити пішки.

Я не знаю рецепту, як змінити людей. На такі трансформації певно потрібна активна пропаганда людяності і любові, й десятки років. Перейменуванням міста тут не обійдеться. Треба міняти сутність людей.

А поки оголошую свій дім посольством Києва у Дніпропетровську, бо мені огидно асоціювати себе з місцевими мешканцями.

7 коментарів:

  1. Андрію, навіщо так узагальнювати? Це несправедливо по відношенню до гарних людей, яких у Дніпропетровську дуже багато. Мені дуже шкода, що з Вашою дитиною сталося це лихо, а особливо байдужість людей, до яких вона звернулася по допомогу. На жаль, таких людей досить багато, і не тільки в Дніпропетровську. Але ж багато й інших... Вважати всіх дніпропетровців "мешканцями", з якими огидно асоціювати себе, також далеко від людяності і любові. З повагою, мешканка Дніпропетровська.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Шановна Оксано!
      У мене не має сумніву, що в Дніпропетровську є багато достойних людей. Я власноруч можу назвати більше тисячі відомих мені особистостей, котрих я дійсно поважаю. Але, на жаль, це лише крапля в море. В нашому місті мешкає десь мільйон мешканців. Коли я кажу, що мені бридко відчувати себе дніпропетровцем, я маю на увазі ті цінності, котрі превалюють серед городян. Як би ви не намагалися, на жаль, ви не зустрінете серед цих чеснот честь та сумління. З точки зору соціоніки, Дніпропетровськ - це типове третєкрвадральне місто, в котрому головним правилом гри має бути Закон. Коли Закон не працює, ми маємо огидну реальність, в якій головне правило звучить: "Кто раньше встал, того и тапки". До того ж я наполягаю, що на превеликий жаль еліта (тобто ті особи, котрі достойні поваги) не відіграють у нашому місті значної ролі. Ви самі маєте можливість переконатися у цьому, коли бачите огидні модри на бігбордах, що рекламують майбутні вибори. А коли в суспільстві еліта немає гучного голосу, то можна почути плебес.
      Шановна панно, я живу серед цього плебесу. Я кожен день їжу із ним у транспорті, зустрічаюся у магазинах чи просто вулиці. У восьми випадках з десяти я відчуваю або огиду до цих людей, або велике занепокоєння уперемішку зі страхом за наше майбутнє. І я не знаю, яке з цих двох відчуттів ліпше. Я живу на Виборзкій - це Шульгівка, і мене надто непокоїть майбутнє, в котре ми крокуємо разом з таким людським матеріалом.
      Зазвичай ми не звертаємо уваги на людей, для котрих майбутнє перетворюється в перспективу не думати про день прийдешній. А я впевнений, що таких - категорична більшість. Наша психіка відбирає для нас тільки позитивні приклади. Утім, вельмишановно Оксано, запевняю Вас, як людина, котра жила не тільки в Дніпропетровську, нас із Вами оточує бридке лайно. І так жити, як ми з Вами не можна. Точніше, від життя треба вимагати кращого.
      З повагою,
      щиро,
      Андрій Шерстюк

      Видалити
    2. От блин. "Украина" с маленькой буквы написал а отредактировать не выходит...
      Так что вата пусть не радуется, Украина у нас присутствует в наличии )))

      Видалити
    3. Это Ононим Петрович!

      Вот, трем правду про Украину...
      Хотим жить как эльфы.
      Ах, да - назови меня ватником. Как мы весной 2014 ростовчан тут ловили в Днепре, как тут многие на титушек )) прыгали без оружия хорошего - так всё хорошо было, а как сегодня наше мнение слушать и правду нелицеприятную - так трем, правда глаза колет...
      Вы там определяйтесь, поскольку правда всегда одна а игнорирование реалий приводит к тяжелым последствиям.

      Видалити
  2. Всё так и есть, просто для нас, днепропетровцев, это стало нормой, многие даже не догадываются, что может быть иначе. Вспоминаются рассказы жителей нашего города, побывавших в Европейских странах, или в западной Украине. Их поразило дружелюбие, улыбки, совершенно другая атмосфера, на улицах их городов. Некоторые утверждали, что вначале, после возвращения домой было очень тяжело вновь вживаться в эту ядовитую атмосферу Днепропетровска. Почему так?

    ВідповістиВидалити
  3. Киевляне - в Днепре показывайте повороты и смотрите в зеркала! Днепр - это не Киев, тут по ПДД ездят а не как вам, обезьянам киевским, хочется.
    И парковаться тоже учитесь, не у себя...

    ВідповістиВидалити